Is het mogelijk om te roken tijdens het vasten en hoe te stoppen voor de vastentijd?

Roken tijdens het vasten zou niet hetzelfde moeten zijn als in het leven. Dit is echter de gewoonte die te veel gelovigen hebben. Ze stoppen voor een korte tijd met roken, tijdens de heilige periode, en beginnen dan opnieuw.

kaarsen in de kerk en roken tijdens de vastentijd

Mening van priesters: is het mogelijk om te roken tijdens het vasten?

Holy Forty Day is de tijd vóór de paasvakantie, vanwege de beperking van voedselinname, en het uiterlijk heeft een strikte classificatie. Bovendien is het tijdens deze periode noodzakelijk om de wetten van God met speciale kracht in acht te nemen en zonden te negeren. Roken is er daar één van.

Roken is een zonde, omdat men gelooft dat tabak het lichaam, de tempel van de Heilige Geest, ontheiligt. Als een roker een slecht voorbeeld geeft voor anderen, verergert dat de macht van de zonde, aangezien de gelovige op een dag verantwoordelijk wordt voor degenen die hem volgen. Roken maakt je letterlijk tot slaaf, waardoor je verslaafd raakt aan de gewoonte. Verspild geld zou mensen in nood helpen.

Aandacht!De geestelijken zeggen: "Roken is niet alleen tijdens de vastentijd verboden, maar gedurende het hele leven. "

Het is een bekend feit dat deze gewoonte destructief is. Hoewel veel mensen dit blijven doen. Soms willen mensen oprecht stoppen, maar tientallen jaren van "ervaring", honderden gerookte pakjes sigaretten laten niemand toe om van de verslaving af te komen. Iedereen rookt - gelovigen, christenen, moslims, atheïsten. Deze heilige periode laat een persoon echter serieus nadenken, gewoonten, levensprincipes heroverwegen. Het is opmerkelijk dat sommige rokers voor altijd met dit fenomeen verbonden zijn, anderen - als ze vasten, anderen - worden enorm gekweld.

Hoe te stoppen met roken voor de vastentijd?

Niet iedereen houdt zich strikt aan het vasten, maar als een gelovige een besluit neemt, moet hij zich van tevoren voorbereiden op de test.

Aandacht!De test is niet het vasten zelf, maar de gewoonte om te roken, die soms tot reflexen wordt gebracht.

Wanneer een gelovige klaar is om zijn leven te veranderen, moet hij zich wapenen met verschillende orthodoxe feiten.

Bekentenis van roken als zonde

Bezwijken voor de verleiding om te roken betekent het ontheiligen van je eigen lichaam, de tempel voor de ziel. Het is de moeite waard om te beseffen dat het onwaarschijnlijk is dat de gelovige een voorbeeld van zonde voor anderen wil stellen. Je moet begrijpen dat zijn familieleden - moeder, dochter, zoon - hem op een dag zullen volgen. Bovendien moet worden toegegeven: roken is slecht, het is een zonde tegen de Almachtige, tegen zichzelf en anderen. Bewustwording, belijdenis zal leiden tot barmhartigheid, zegen, de gelovige zal vrij worden.

sigaretten en roken tijdens het vasten

Roken behandelen als een zonde

Beseffend dat roken zondig is, kan de gelovige onmiddellijk stoppen. Maar je moet dit letterlijk tegelijk doen. Het is onmogelijk om "één sigaret" per dag te rechtvaardigen, zolang de roker eerder een pakje heeft gebruikt. Je moet meteen stoppen, anders bezwijken voor verleiding komt neer op het feit dat het kwaad heeft gewonnen. Het is noodzakelijk om een beroep te doen op het geweten, de wilskracht.

Gebed

Als je stopt met roken, moet je bidden. Om hogere machten om hulp te vragen bij zo'n moeilijke beslissing. Bidden, zelfs eisen, dat God zo'n stap goedkeurt, omdat hij weet "van waaruit" iemand gemaakt is, hoe moeilijk het soms voor hem is.

Gewoonte

Roken is een grote verslaving, een sterke gewoonte. Jarenlang ontwikkelt de roker reflexen om sigaretten in zijn zak te zoeken, te inhaleren. Dit alles moet worden vervangen, vervangen. Draag in plaats van een pakje sigaretten kauwgom, toffee.

Ritueel hoe te stoppen met roken voor de vastentijd

Op de laatste dag van Vastenavond wordt er een speciaal ritueel gehouden dat u zal helpen uw rookgewoonte voor de rest van uw leven kwijt te raken. Aan de vooravond van Schone Maandag, de eerste dag van de vastentijd, moet je voordat je naar bed gaat een pakje sigaretten zonder sigaretten op je nachtkastje leggen. Dan pakken ze een stuk papier waarop ze met de hand schrijven: "Vanaf nu ben ik een niet-roker. "Ze hebben het op de verpakking gezet. Ten slotte moet je een aansteker nemen, het gas eruit halen of het vervangen door een lege doos met lucifers, het op het laken leggen.

'S Morgens moet het laken worden verbrand, de rest moet worden weggegooid. Het ritueel belooft - 's morgens zal het verlangen om te roken praktisch opdrogen. Het zal op zijn minst tolerant zijn, dus het is vrij gemakkelijk om er niet voor te bezwijken.

Er zijn een aantal specifieke redenen waarom een ritueel valide wordt genoemd:

  1. Jonge maan. De paasvakantie is niet gebonden aan een specifieke datum. Het wordt gevierd op basis van de stand van de maan, namelijk na de eerste volle maan in de lente, wanneer de equinox is aangebroken. Het begin van het vasten vindt plaats 40 dagen voor Pasen, vallend op de jonge maan, en dit is een gunstige periode om van slechte gewoonten af te komen.
  2. Vertrouwen. De zogenaamde christelijke egregor helpt de gelovige om moeilijkheden tijdens de vastenperiode te overwinnen, bevordert de zuivering - spiritueel, fysiek, - geeft kracht, energie.
  3. Magie. De samenstelling van het ritueel, wanneer de stelling dat de gelovige al niet-roker is, van alle kanten wordt "gedrukt" door een lege verpakking, aansteker (doos), heeft een speciaal effect.
niet roken tijdens het vasten

Wat te doen als het niet werkt?

Sommige gelovigen blijven de gewoonte met grote schaamte volgen, maar ze kunnen het niet helpen. Meestal slagen ze erin om te stoppen met roken tijdens het vasten, maar dan gaan ze weer aan de slag, terwijl ze zichzelf als een zwakke wil beschouwen. Maar hier is niets schandelijks aan, je moet gewoon gelijkgestemden vinden, eerlijk zijn tegen jezelf, vertrouwen in het geloof, dat zal zeker helpen in zo'n moeilijke zaak.

Of een roker moet vasten

Mensen die niet kunnen stoppen met roken voor het vasten, met een sterk verlangen, vinden de kracht om in deze periode niet aan de gewoonte te bezwijken. Later beginnen ze echter weer te roken. Hoewel de vastentijd een grote stap kan zijn om voor altijd een einde te maken aan deze slechte gewoonte.

Conclusie

Roken is tijdens de vastentijd verboden. Daarom is het nodig om de gewoonte van tevoren te doorbreken met behulp van verschillende methoden. Motivatie in de vorm van familie en vrienden helpt bijvoorbeeld - ter wille van hen is de gelovige klaar om te stoppen met roken. Geloof komt ook te hulp, een reeks uitspraken uit de Bijbel die de gelovige helpen om te stoppen met het volgen van de gewoonte. Eindelijk is er een manier om snel te stoppen met roken - om over te gaan tot een eenvoudige samenzwering, begunstigd door de maancyclus, beïnvloedbaarheid, geloof.